Saturday, December 25, 2010

PENGHAMBAAN MODEN

   Ish..suke2 je aku nk ckp mcm2 kn,tp tu lah realiti zaman sekarang.manusia ditaburkn dgn mcm2 kemudahan,pelaburan,pembangunan dn bermcm2 lg.tp secara halusnya kita dipaksa untk berkerja keras hingga melalaikn dr sendiri dgn tngjwb kita hnya semata untuk mendapat DUIT bg memenuhi kehendak dn mcm2 lg janji2 keuntungan yg sebenarnya itu mmg hak kita.MMG HAK KITA!!
   Kerja keras keras keras keras........simpan duit,niat dihati nanti nk beli itu beli ini,pg haji pg umrah tup2 minyak naek gula naek kdai mamak naek sume naek even baru2 ni kos pg haji pn naek..aduh...sianya mereka yg sdh diseru pg haji tp terpaksa xstand niat drg.sume ni gara2 INFLASI.Malaysia pnye inflasi biasa la kn media salu ckp inflasi malaysia msh kecil compare dgn ngare lua.kck ape kalau tiap thn 5-6 %.5 thn dh 30% duit yg asalnyer ade 100k dh tngal 70k,balance 30k pg mane?pikir la sendiri,dn sekali lg org bodoh mcm aku ni jgkla yg aysik tertipu dn terus ditipu.ekonomi malaysia naek.naek ape?ckp je la barang malaysia nk naek kn senang.mmg dasar penyamun n penipu.eh mcm ciri2 org munafik plak kn.
  Akhirnya aku jgk la terpaksa bkerja keras keras keras dn lg keras semata2 untk menampung keperluan yg mkin naek.aku menghambakan diri untk sesuatu yg sebenarnya itu hak aku,itu hak aku.perkara ini dpt dielak jika malaysia tiada inflasi,dn bagaimana nk elak inflasi?.cetak duit bia berdasarkn emas,ikot harga emas yg sememangnya xpernah berubah dr zaman dahulu lg,mcm dulu sekor kambing 1 dinar tp dh 1400 thn pn still 1 dinar lg,1 dinar bape?rm650!!kalau duit RM after 1400 thn jgn ckp la jd berapa.ini tidak.asal ade bond je mula la cetak duit lg.tiap2 thn cetak duit.alasan demand dynamic.mcmne xde demand dh korang wujudkn interest(riba) mcmne duit org nk ckup so drng pn demand la.riba itu mmg aniaya org bodoh mcm aku.FULL STOP.

No comments:

Post a Comment