Monday, October 18, 2010

EMASDUNIA...nilai..

assalamualaikum pakcik2 makcik2 abg2 adik2 kakak2..
secara jujur dan senang hati nyer saya  kerana dapat menulis blog ni..saya bersama abang saya fathizia rafiq akan terus menerngkan,memperjuangkan,menyampaikan info tentang kebaikan,kegunaan,kelebihan,keupayaan,keotaian emas yang secara jujur nyer memang kita tahu bahawa telah diketahui sebagai sangat berharga sejak zaman prasejarah lagi.


Emas telah lama dianggap sebagai logam yang paling berharga, dan nilainya telah digunakan sebagai piawai untuk banyak matawang dalam sejarah. Emas telah digunakan sebagai simbol ketulenan, nilai tinggi, kedaulatan, dan lebih-lebih lagi peranan yang mengaitkan sifat-sifat tersebut. Emas digunakan sebagaipiawaia mata wang untuk banyak negara dan digunakan dalam industri barang kemas, dan elektronik. 



Nilai

Seperti logam-logam bernilai yang lain, emas dinilai dengan berat troy dan apabila ia dialoi dengan logam yang lain perkataan karat digunakan untuk menunjukkan kuantiti emas yang hadir, 24 karat adalah emas tulen. 
zaman kini,rata2 diantara kita  tahu bahawa emas ini adalah kom uditi yang paling berharga..tetapi mereka tidak berani menukarkan wang mereka kepada bentuk emas fizikal..mereka terus menerus mahu menggunakan wang kertas yang semakin susut nilai nya.Sedarlah maklumat ini bukan untuk di reka2 tetapi sebagai persediaan kita dihari2 mendatang..
bayangkan apabila kita baru menyedari kekuatan,kelebihan nilai emas pada masa akan datang.tiada rasa rugi kah kita??apa yang anda rasa pada masa itu telah pon saya lalui..outomatik terfikir kenapa la tak beli masa 2..kenapa..kenapa..kenapa..but tiada guna nya merenung apa yang telah lepas..tidak kira dimana kita sedar berubah fikiran dengan menukar "wang kertas" kepada "bentuk emas"

No comments:

Post a Comment