Wednesday, December 15, 2010

Masa dpn ringgit malaysia

Masa dpn ringgit malaysia.currency laen aku xnk cte.nti bebuih2 aku nk xplain.ok,sejujurnya aku katakn paling lama ringgt blh maintain mybe 5 ke 15 thn akn dtg.krn mslh inflasi,aku xnk guna inflasi krn nmpk mcm ssh nk dfahami,aku guna kebocoran,ekonomi mlaysia tiap thn bocor antara 4.88% ke 5.27%.brmkna dr rm10k nilai pd thn ini thn dpn susut jd rm9.5k,dlm masa 365 hari wang anda hilang rm500.adakah anda nmpk penyamun itu?apakah ada undang2 atau akta untuk penyamun itu?xde..xde.itu sthn.byngkn 5thn??apa anda dpt dr rm10?fenomena ini secara xlngsung akn mbebankn golongan prtengahan dn bawahan yg trtndas dgn kebocoran ini.ironicnye ble ekonomi bocor/inflasi sume mendapat tp ekonomi naek bkn sume dpt tempiasnye..ape yg dhebohkn dgn gaji rm4000 - rm8000 skiranya xde sbrng plndungan wang?zero.xde ape.hanya tong kosong saje.sembang poomm,poomm,poomm,income kte x mampu untuk mnampung kbocoran ini.krn kbocoran yg mlebihi 0.68% diangap tnggi dn tidak munasabah,jd apalh gunanya KWSP utk 50thn akn dtg?zero.mungkin nilainya ckup2 untk pergi haji sahaja.krna itu aku xsuke KWSP.KWSP hnya relevent 30thn dahulu.kalau KWSP dcarum dlm bentuk emas adlh lbh adil.krn ringgt xkukuh.lngsung tidak kukuh krn mslh kebocoran dn kecurian nilai matawang.oleh itu fikirkn yg terbaek utk anda,fmly dn ms depan anda.ingat..nabi muhamad swt pernah bsabda bahawa kemiskinan itu adalh perkara yg paling hampir dgn kekufuran.kpada yg bminat blh hubungi kami,kalau xckup modal kami blh bantu asalkn niat utk majukan ekonomi islam dn dr anda.aku hnya blh bntu 30 org yg pertama shaja krn modal aku pn x besa,yg tlmbat aku akn ushakn.insyallah.

No comments:

Post a Comment